Canadisk Potatch. 24 oplevelser og historier fra kyst til kyst i Canada


Canadisk Potlatch

24
 oplevelser og historier fra kyst til kyst i Canada

Af Arne Tubæk Naamansen



PDF eBog til brug på tablet, smartphone, PC eller lign. 

Kr. 79

Canadisk Potlatch er en samling af 24 afsluttede beretninger fra Canada. Det er en blanding egne oplevelser krydret med historiske fakta, som gør, at du på et øjeblik bliver sat i den rette stemning og "klædt på" til næste kapitel.


Side   Indhold  (Hvor er vi?) 
9 Indledning 
15 Her blev Canada født (Prince Edward Island) 
21 I kirke med hagesmæk (Prince Edward Island) 
29 Ny Skotland (Nova Scotia) 
39 Drømmen om en ny begyndelse (New Brunswick) 
45 Lige til at opdage (Ontario) 
59 Det beskidte vand (Manitoba) 
65 Det står skrevet i sten (Alberta) 
73 Ved foden af bjergene (Alberta) 
83 Fredsparkerne (Alberta) 
91 Enestående natur for få dollars (Alberta) 
101 På sporet af Jordens historie (British Columbia)  
107 Over land mod det ukendte (British Columbia) 
115 Canadas vilde vesten British Columbia) 
121 På vej gennem British Columbia (British Columbia) 
129 Vancouvers by (British Columbia) 
143 Vancouvers ø (British Columbia) 
157 For enden af grusvejen (British Columbia) 
167 Tågeøernes mystik (British Columbia) 
191 Mellem rådyr og totempæle (British Columbia) 
205 Til giv-væk-fest (British Columbia) 
211 Vejen til USAs nord (British Columbia & Yukon) 
219 Vejen til Klondike (British Columbia) 
233 På kanten af verden (Yukon) 
240 En moderne guldgraver (Yukon) 
249 Afslutning 
253 Lidt om landet 
262 Tal og fakta 
266 Vil du vide mere?

Vejl. udsalgspris kr. 199. NU kr. 79

Canada. Verdens næststørste land. Tusindvis af kilometer. Fra kyst til kyst. Et hav af oplevelser siden den første rejse til Canada i august 1985. Femten rejser er det foreløbigt blevet til, og jeg er langtfra færdig med landet. Mens jeg skriver denne bog, sidder jeg og tænker tilbage på sammenlagt to års rejser og ophold i Canada.

Det første besøg var som en bacille. Nu kan jeg ikke få Canada ud af kroppen. En besættelse har det med at komme uden varsel og som produktet af flere sammenfald og tilfældigheder. I dag er jeg besat af Canada. Det selvom jeg voksede op nær de fynske alper, og først som 23-årig sad i et fly på vej over Atlanten. Nu føler jeg mig privilegeret ved at have fået lov til at rejse, bo og studere i verdens næststørste land. Landet som i mange år har toppet UNESCOs liste over de bedste lande at leve i. Foran Norge og Australien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar